Regeländring Initiativ Ola, 2025-06-082025-06-08 Tidigare har jag haft känslan av att det är en hel del krångliga tärningsslag varje spelomgång innan spelet faktiskt kommer igång. Först ska spelarna slå 2T6, lägga till sitt värde i färdigheten Ledarskap och om det blir lika mellan några spelare slår de om med 1T6 för att till slut avgöra i vilken ordning spelarna ska agera. Dessutom påverkade resultatet antal handlingspoäng spelarna senare får till sitt förfogande för att kunna agera med sina figurer. Hela den här cirkusen tog för lång tid, skapade förvirring och detaljer missades. Lösningen blev att istället introducera initiativmarkörer, numrerade 0 till 6, och låta spelarna dra vars en markör och agera i ordningen lägst till högst, vilket gör att det aldrig kan bli lika. Färdigheten Ledarskap används för att minska värdet på sin markör och skulle det då bli lika går högst Ledarskap först. Markörerna blandas om i början av varje spelomgång. Regler